Satelliet Spees
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FINANCIEEL BELEID

5 plaatsers

Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty FINANCIEEL BELEID

Bericht  Jeroen do maa 29, 2012 12:40 pm

Hier starten we de discussie rond het financieel beleid. Gelieven ALLEMAAL te antwoorden en goed te keuren! Deadline: 10 mei

Jeroen

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Akkoord

Bericht  Davidgroote do maa 29, 2012 1:14 pm

Goed dat dit document er is. Ik ben volledig voorstander van de regel dat iedereen zelf voor inkomsten moet zorgen.
- Voor animatorenactiviteiten kan je een ludieke spaarpot opstellen die altijd wordt meegenomen. Vb, spaarpot in de vorm van een eend, en iedereen geeft een eurootje om te starten?

- Ik denk dat mensen die veel werk steken in vzw Spees een redelijk aantal gratis drankjes mogen nuttigen op bepaalde activiteiten. Meestal zijn het dezelfde mensen die overal zijn en al rap eens gaan rondrijden voor Spees en daar niets voor aanrekenen. Ik ben dus voorstander van het hele Gezond Verstand gegeven, maar we moeten hier natuurlijk naar buiten toe niet mee gaan stoefen. Probeer gewoon eerlijk te zijn met jezelf, vind je dat je een gratis drankje verdiend hebt, Go For It!

Groeten
David

Davidgroote

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 12-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Thomas Vercamer do maa 29, 2012 5:07 pm

Ik ga alleen mijn opmerkingen geven, maar ziet er ook goed uit:

1. Iedereen kan geld uitgeven/lenen (meer nuanceren --> iedereen kan geld uitgeven/lenen in functie van het speelplein)

2. Bij het puntje praktisch zou ik er ook bij zetten dat vanaf een bepaald bedrag, sowieso de bankkaart gevraagd moet worden.
Op die manier zijn we zeker dat er geen zotte aankopen worden gedaan zonder toestemming + minder gerompslomp met papieren, overschrijvingen, ...

3. Ook bij het puntje praktisch: misschien een gedeelde kaart voor moniwerking/kamp? aangezien deze de kaart ook veel nodig hebben...

4. Bij regels staat er "zie vorig verslag". Over welk verslag gaat dat? Vind eigenlijk dat er dan minstens een link moet zijn naar dat verslag, want anders is het niet duidelijk genoeg.

5. Visie prijs animatorenactiviteiten: zijn dit vragen die wij nu moeten beantwoorden?

6. Voor de rest vind ik het budget van €300 voor de melkweg eigenlijk te klein (ik weet dat het te laat is om te veranderen dit jaar, maar voor volgend jaar zou ik daar toch rekening mee houden dat dit eigenlijk maar een klein budget is voor EN de melkweg EN de 13/14 sterren en planeten...)

Dit lijkt misschien veel, maar is zeker geen kritiek é ;-)

Thomas Vercamer
Admin

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 26-10-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Belzele

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Wim zo apr 01, 2012 1:13 pm

*David zijn idee volg ik volledig. In wiens eend mogen we geld steken????

Als we der ergens één(d) tegenkomen, meepakken die handel!

*Idem opmerking Thomas alleen mssn nog veranderen naar "in functie van spees" (ipv speelplein)

*Discussie "organisatoren" en prijs animatorenactiviteiten is mssn nog iets dat we es moeten uitklaren op volgende Satelliet in "real life". Dat discussieert makkelijker, al ben ik voorstander van David "zijn gezond verstand"

*Layout-gewijs, moeten we mssn streven naar 2 A4'kes. Op het eerste de richtlijnen voor de MW en astronauten zodat we dat ook kunnen uitleggen en meegeven aan hen. Tweede blad dan met taken FinVer en zaken voor ons?

*Gouden handdruk: cool! Zou dat inderdaad bij de voorzitter steken en zijn/haar gezond verstand laten gebruiken

*Bij extra taken FinVer lijkt het mij ook geen slecht idee om halfweg het jaar (juni? zomer? September?) een stand van zaken te geven van de financiën. Zo hebben we zicht of we moeten besparen/meer mogen uitgeven

Sjieke dinges!

Wim

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 12-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Jeugddienst ma apr 02, 2012 1:03 pm

Goede afspraken vormen een stevige basis...
Dus in da opzicht wordt er hier goe nagedacht! :-)

Voor de rest denk ik dat Spees -in't algemeen- ook altijd kan gaan voor een extra financiële activiteit hier en daar.
Soms is het handiger om samen de handen in elkaar te slaan en een grotere activiteit op touw te zetten voor de 'ganse' vereniging, dan dat elk zijn eigen ding probeert terug te verdienen - denk ik.
Op die manier kan je misschien een grotere reserve opbouwen, en kan je de kosten voor animatoren een stukje drukken.
Wat niet wil zeggen dat het nadien altijd gratis moet zijn, eh!
Die spaar-eend vind ik persoonlijk ook wel een goed idee, en maakt het een stukje ludieker om een bijdrage te vragen.

Jeugddienst

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 09-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Jeroen vr apr 20, 2012 3:12 pm

Supertoffe en handige reacties waarvoor bedankt! Tot 10 mei zijn nieuwe bemerkingen nog steeds welkom! Ik ben vooral ook voor een massale en productieve financiële actie allen tezamen! Kunnen we eens meer dan 300 euro winst maken op 1 financiële actie :p

Jeroen

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Wim di mei 01, 2012 10:01 am

Laatste versie te vinden op de dropbox

Bekijken jullie dit al eens op voorhand dan kunnen we het definitief maken op de volgende Satelliet?

Tnx!

Wim

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 12-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Wim zo jun 03, 2012 9:43 am

Op de rommelmarkt drie kleine spaarpoteendjes gevonden

Zal ze meepakken naar de cocktailavonden

Wim

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 12-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

FINANCIEEL BELEID Empty Re: FINANCIEEL BELEID

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum